Întrebări UPBizz:
1. Cum te descrii în câteva cuvinte?
Mă descriu ca fiind un mix între organizare și empatie. Am o gândire analitică, dar în același timp mă conectez ușor cu oamenii și îmi place să creez proiecte care lasă ceva bun în urmă.
2. Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de
acum) ai face ceva diferit ?
Perioada studenției a fost pentru mine un timp al curiozității și al descoperirilor. Am studiat Relații Internaționale și Studii Europene, dar am fost foarte activă și în organizații de tineret, proiecte europene și voluntariat. Am coordonat echipe, am organizat evenimente, am scris proiecte și am învățat enorm despre colaborare și responsabilitate. Dacă ar fi să fac ceva diferit, poate aș avea mai mult curaj să îmi asum riscuri mai devreme și să pornesc mai repede pe drumul antreprenoriatului. Totuși, privesc cu recunoștință acea perioadă, pentru că mi-a dat bazele pentru ceea ce fac astăzi.
3. De ce antreprenor și nu salariat?
Sincer, primul pas spre antreprenoriat l-am făcut pentru fiica mea. Am vrut să creez pentru ea un cadru de învățare și de creștere care simțeam că nu exista în oraș la acel moment. De acolo s-a născut Soare și Povești, un proiect care a pornit foarte personal, dar care apoi s-a extins și a început să răspundă unei nevoi reale din comunitate. Așa am descoperit că antreprenoriatul nu e doar o alegere profesională, ci o modalitate prin care poți transforma o nevoie personală într-un proiect cu impact mai larg.
4. Cum ai ales idea de afacere?
Nu a fost o alegere făcută la birou, pe o foaie de hârtie. A pornit dintr-o nevoie personală, din faptul că îmi doream pentru copilul meu un cadru educațional diferit, mai cald, mai conectat cu MINISTERUL EDUCAŢIEI Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București Direcția Vânzări, Business Development și Parteneriate
Serviciul Centrul de Afaceri și Antreprenoriat valorile noastre de familie. Așa a apărut Soare și Povești, iar mai târziu am observat că și alți părinți și copii aveau aceeași nevoie. Pentru AlignPro, ideea a venit natural după ani de lucru alături de top management și în proiecte de dezvoltare organizațională – acolo am văzut cât de mult contează
procesele clare, evaluarea prin KPI și OKR și un leadership bazat pe valori.
5. Care au fost riscurile asumate la început?
Pentru mine, cel mai mare risc a fost să ies mult mai mult în față, în comunitate, și să fiu vizibilă într-un mod în care nu mai fusesem până atunci. În plus, am intrat într-un domeniu foarte sensibil – lucrul cu copiii – unde totul trebuie făcut cu multă grijă și atenție, iar siguranța este pe primul loc. Ce m-a ajutat a fost să fiu mereu vigilentă, să cer constant feedback și să corectez imediat orice punct care putea fi îmbunătățit.
6. Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?
Am avut mai multe persoane care m-au influențat, dar nu un mentor unic. Am învățat enorm din colaborarea cu liderii de top alături de care am lucrat ca suport strategic și în proiecte de procese și business improvement. De la fiecare am luat câte ceva: curajul de a lua decizii rapide, importanța structurii, dar și lecția că relațiile și încrederea sunt la fel de importante ca strategia.
7. Ce era diferit după primul an de business?
Primul an a fost despre supraviețuire și testare. După un an, lucrurile au devenit mai clare: am început să am încredere că ceea ce fac are sens și are rezultate, am înțeles mai bine ce funcționează și ce trebuie schimbat și, cel mai important, am simțit comunitatea crescând în jurul proiectului. Acea validare – venită de la părinți, copii, colaboratori – a făcut diferența.
8. Care a fost investiția inițială?
Investiția inițială a fost mai mult de timp, energie și implicare personală decât una financiară. Am pornit cu resurse limitate, folosindu-mă de ceea ce aveam la dispoziție și de sprijinul oamenilor din jur. Desigur, au existat și costuri logistice – spațiu, materiale, dotări – dar adevărata investiție a fost să îmi dedic toată atenția și să construiesc pas cu pas. Cred că asta face diferența în primii ani: mai puțin capital financiar și mai multă muncă, disciplină și disponibilitate să înveți rapid din fiecare etapă.
MINISTERUL EDUCAŢIEI Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București Direcția Vânzări, Business Development și Parteneriate Serviciul Centrul de Afaceri și Antreprenoriat
9. Ce înseamnă un eșec în afaceri?
Pentru mine, un eșec nu este un capăt de drum, ci mai degrabă un semnal că trebuie să ajustezi direcția. Am avut situații în care o idee nu a funcționat așa cum am planificat sau un proiect nu a avut impactul dorit. Am învățat să privesc aceste momente ca pe oportunități de clarificare: ce păstrez, ce schimb și ce las în urmă. Cred că eșecul devine periculos doar dacă nu înveți nimic din el.
10. Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.
1/. Stabilește-ți de la început misiunea, viziunea, valorile și obiectivele. Nu e suficient să ai o idee și să vezi apoi ce faci cu ea. Dacă știi care este „Orașul tău de Smarald”, îți va fi mult mai ușor să construiești „poteca galbenă” care te duce acolo.
2/. Acceptă că începutul nu are nimic romantic. Pentru mine a fost ca o formulă matematică: trebuie să fii conștient că va trebui să faci vânzări, într-o formă sau alta. Dacă partea aceasta nu îți place, caută o modalitate să te obișnuiești cu ea sau găsește tehnici de vânzare care să fie în linie cu stilul tău.
3/. Pregătește-te mental pentru momentele de renunțare. În primii ani vei avea probabil de sute de ori senzația că vrei să te oprești. De aceea, e important să ai din capul locului un om sau un mecanism care să te readucă pe drumul tău atunci când obosești. E mult mai greu să duci totul singur decât să ai un asociat – nu doar pentru partea financiară sau de brand, ci mai ales pentru sprijinul moral.
Curiozități studenți UPB:
1. Ce a declanșat dorința dvs. de a transforma educația într-un proiect antreprenorial?
Totul a pornit foarte personal: din dorința de a crea pentru fiica mea un spațiu de învățare în care să se simtă în siguranță și să fie văzută ca persoană, nu doar ca elev. În oraș existau opțiuni bune pentru copii, dar eu simțeam că nu erau pe deplin potrivite pentru ceea ce îmi doream pentru ea și MINISTERUL EDUCAŢIEI Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București Direcția Vânzări, Business Development și Parteneriate Serviciul Centrul de Afaceri și Antreprenoriat pentru felul în care știam că ar putea înflori. Așa a apărut ideea de a construi un loc care să răspundă mai bine acestor nevoi și care, în timp, s-a transformat într-un proiect cu impact și pentru alte
familii.
2. Cum definiți „antreprenoriatul conștient” și cum se reflectă el în activitatea dvs.?
Pentru mine, antreprenoriatul conștient înseamnă să construiești o afacere având clar în minte valorile, impactul și responsabilitatea față de oameni și comunitate. Nu e doar despre cifre și obiective, ci despre felul în care ajungi la ele. În Soare și Povești, asta înseamnă siguranță, grijă și respect pentru copii și părinți. În AlignPro, înseamnă să lucrez cu liderii nu doar la KPI și procese, ci și la modul în care acele procese influențează oamenii și cultura organizațională.
3. Care a fost cea mai mare provocare la început și cum ați depășit-o?
Cea mai mare provocare a fost să câștig încrederea oamenilor, mai ales pentru că lucram cu copii și părinți. A fost nevoie de multă transparență, comunicare constantă și o atenție extrem de mare la detalii. Am depășit această provocare prin vigilență, prin faptul că am cerut permanent feedback și am ajustat imediat acolo unde era nevoie. În timp, încrederea a crescut organic și comunitatea s-a consolidat.
4. Ce impact simțiți că are „Soare și Povești” asupra comunității?
Cred că impactul nostru s-a simțit prin felul în care am adus în atenția părinților câteva concepte care, la început, păreau mai neobișnuite: limite sănătoase, relația strânsă între formator, copil și părinte, rolul activ al instituției de formare în viața familiei, empatia, blândețea în educație și comunicarea non-violentă. La vremea respectivă, acestea nu erau teme familiare pentru toată lumea, însă treptat au început să fie înțelese și apreciate. Astăzi, părinții care ajung la noi vin tocmai pentru că rezonează cu aceste principii și își doresc același tip de abordare pentru copiii lor. Nu ne-am propus să schimbăm opinii, ci să construim un spațiu autentic în jurul unor valori în care credem. Faptul că în jurul nostru s-a format o comunitate care împărtășește aceste valori este, pentru noi, una dintre cele mai mari satisfacții.
5. Care este cel mai emoționant feedback pe care l-ați primit de la copii sau părinți?
Am primit multe feedback-uri frumoase de la părinți, dar unul recent m-a emoționat în mod special. Am primit o fotografie de la o masă de duminică, unde patru copii – foști colegi de grupă la Soare MINISTERUL EDUCAŢIEI Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București Direcția Vânzări, Business Development și Parteneriate Serviciul Centrul de Afaceri și Antreprenoriat și Povești – erau din nou împreună. Ei se văd aproape în fiecare duminică la prânz, iar mesajul care însoțea poza spunea: „S-au împrietenit la voi și prietenia lor continuă pe viață.” Una dintre mame mi-a spus simplu: „Asta ați făcut voi.” E o senzație extraordinară să vezi cum valorile în
care crezi se transformă în legături reale și de lungă durată.
6. Ce sfat le-ați da tinerilor care vor să îmbine educația cu antreprenoriatul?
Le-aș spune să pornească de la o nevoie reală, nu doar de la o idee frumoasă. Educația e un domeniu sensibil, unde lucrezi direct cu oameni și influențezi viitorul lor, așa că e important să ai valori clare și să fii dispus să înveți și să te adaptezi continuu. Nu încerca să faci pe plac tuturor — creează un spațiu fidel principiilor tale și, în timp, oamenii care rezonează cu aceste valori vor veni către tine. Comunitatea se formează natural atunci când ești autentic și consecvent în ceea ce faci