Ingineria prin ochii celor 200  – cel mai amplu proiect de știință, inovare și antreprenoriat, la aniversarea a 200 de ani  de inginerie românească.

Ingineria prin ochii celor 200  – cel mai amplu proiect de știință, inovare și antreprenoriat, la aniversarea a 200 de ani  de inginerie românească.

Universitatea POLITEHNICA din București, prin intermediul Centrului de Antreprenoriat UPBizz, anunță organizarea competiției „Ingineria prin ochii celor 200”. Proiectul reunește mediul privat cu cel universitar și provoacă studenții să inoveze și să creeze produse sau servicii care răspund nevoilor identificate de cele 200 de companii partenere din domeniile conexe programelor de studiu din cadrul celor 15 facultăți UPB.

Proiectul este centrat în jurul numărului 200. Companiile partenere vor propune o temă de proiect pe care cei 200 de studenți și masteranzi ai UPB o vor transforma într-un produs sau serviciu care să răspundă dificultăților întâmpinate în domeniul de activitate al fiecărei companii.  Totodată, pentru a contribui la o mai bună coagulare a relațiilor, dar și pentru a oferi studenților o viziune clară asupra metodei de lucru din domeniile în care urmează să activeze, partenerii vor putea organiza vizite de lucru în cadrul cărora vor furniza toate informațiile și datele necesare finalizării temei de proiect. Echipele pot fi formate atât din studenți, cât și din masteranzi, doctoranzi sau cadre didactice și vor fi coordonate de către un profesor din cadrul fiecărei facultăți participante. Rolul coordonatorului va fi acela de a lucra alături de echipă asigurând îndrumarea membrilor către soluționarea temei propuse. În final, echipele își vor prezenta produsele/serviciile în fața unui juriu format din reprezentanți ai conducerii universității, cât și ai firmelor partenere, urmând ca cele mai bune 5 proiecte să fie premiate.

„Ingineria prin ochii celor 200” reprezintă mai mult decât un proiect dedicat studenților. Cu 200 de ani de experiență în inovare și cercetare la cel mai înalt nivel, Universitatea POLITHENICA din București a format în mod constant profesioniști care au răspuns peste așteptări nevoilor prezente atât în piața autohtonă, cât și peste hotare. Astfel, păstrând tradiția, competiția își propune să contribuie la îmbunătățirea relațiilor dintre mediul privat și cel universitar prin promovarea aplicabilității programelor de studiu, dar și prin identificarea de noi parteneri de practică. Totodată, companiile partenere pot identifica potențiali angajați în rândul participanților, în timp ce studenții vor avea o viziune practică asupra mediului privat autohton. Nu în ultimul rând, proiectul își propune să promoveze nenumăratele beneficii care reies din colaborarea dintre mediul universitar și cel privat.