Interviu cu Radu Magdin – CEO Smartlink

Interviu cu Radu Magdin – CEO Smartlink

Radu Magdin este CEO al Smartlink Communications din 2012. Are o experiență bogată și diversă care cuprinde angajatori precum Ministerul de Externe, Agerpres, Parlamentul European, rețeaua media EurActiv, dar și Google. Radu s-a dedicat în ultimii ani activității de consultanță și se implică activ în cadrul evenimentelor dedicate antreprenorilor, în special pe temele care îi fac cea mai mare plăcere – comunicare și leadership.

1.Cum erai ca student?
Înalt, studios, serios, mereu interesat de programe internaționale. Și mi-a folosit.

2. Dacă ar fi să te întorci în perioada studenției, cunoscând ce cunoști astăzi, ce ai face diferit?
Mi-aș folosi o parte din energie pentru un focus mai atent pe ce mă interesă cu adevărat. Dar experiența asta vine cu timpul, inițial trebuie să încerci mai multe să vezi ce îți place și la ce ești foarte bun.

3. De ce antreprenor și nu salariat?
Nu am găsit un „patron” căruia să nu îi fie frică de cv-ul meu, am fost numit supracalificat de multă lume. Or supracalificat înseamnă și calificat, nu doar supra. Deci, puțeau să își facă treaba cu mine, nu ținteam poziția cuiva.

4. Cum te vezi în cinci ani?
Bine, tot pe avioane, cu copii și un labrador, lângă soția mea și o carte bună. Cu timpul vreau să mai renunț la ritmul actual de lucru și să mă reapuc de predat și scris.

5. De ce acest domeniu de activitate?
Îmi place și mă simt calificat. Nu mă plictisesc niciodată.

6. Care au fost temerile/angoasele începutului de drum?
Cât durează până înving, și cât pierd pe parcurs, până la decolare.

7. Ce îți place cel mai mult la a fi antreprenor? Dar cel mai puțin?
Libertatea. Stresul aferent antreprenoriatului.

8. De ce ai fi avut nevoie la început de drum?
Un mentor antreprenor.

9. Care ar fi întrebarea potrivită pentru un antreprenor, care să ofere răspunsul la ceea ce înseamnă cheia reușitei?
Care îți sunt obiectivele exacte și ce preț ești dispus să plătești ca să le transformi în realitate?

10. Care este cea mai mare schimbare pe care ai făcut-o?
Nu mai pierd timpul.

11. Care a fost primul pas pentru îndeplinirea visului tău?
Pierderea banilor inițial investiți, fapt care a dus la enervare și la motivare prin lipsă de alternativă: fie învingi fie ești declarat pierzător.

12. Cum te-ai descrie într-un cuvânt?
Pasionat.

13. Ce te motivează să te ridici din pat în fiecare dimineață?
Alarma.

14. Ce te-a motivat să începi?
Lipsa de alternative.

15. Cum ai identificat oportunitatea?
Am aruncat săgeți în mai multe ținte, numai unele au scos un sunet de oportunitate.

16. Care au fost primii pași în direcția demarării afacerii?
Business plan, branding, bătut la uși.

17. Care au fost riscurile asumate la început?
Pierderea banilor.

18. Ce era diferit după primul an?
Banii din cont, mai puțini, și cearcănele, mai multe.

19. Care au fost greșelile și cum te-au ajutat acestea să ajungi în punctul în care ești astăzi?
Extraincrederea în oameni și răbdarea. Dacă ești smart, te prinzi repede că nu merită să pierzi timpul și că trebuie să joci la mai multe capete. Oamenii invariabil dezamăgesc.

20. Ce a primat în momentul în care ai hotărât să începi business ul? Oportunitatea financiară sau pasiunea în domeniu?
Pasiunea.

21. Când ți-a venit prima idee de afacere? Cum au reacționat cei apropiați?
Pur și simplu m-am așezat și am făcut un plan de consultanță. Reacția a fost bună: mult succes.

22. Cât de importantă este educația antreprenorială?
Foarte. Atât motivațional cât și financiar.

23. Care este cel mai dificil obstacol atunci când vrei să demarezi o afacere?
Definirea clară a produsului vândut și crearea unei reputații în domeniu.

24. Care este secretul susținerii unui pitch de succes în fața unui potențial investitor?
Încrederea în sine și în calitatea serviciului sau produsului, dublată de informarea cu privire la nevoile investitorului.

25. Care a fost investiția inițială?
Mare.

 26. Care sunt avantajele dar și dezavantejele în a avea propria afacere în perioada studenției?
 Nu știu.

27. Cine ești?
 Radu Gheorghe Magdin. Travelling Problem Solver.

28. Ce înseamnă un eșec în afaceri?
 Bani pierduți, lecții învățate.

29. Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?
 Mai mulți, afară și în România.

30. Ce anume nu te-am întrebat și ți-ai fi dorit să te fi întrebat?
 Nu vrei să îți dăm pe mână mai multe contracte?