Întreabă un antreprenor – Dr. Cristina Nesterov

Întreabă un antreprenor – Dr. Cristina Nesterov

Dr. Cristina Nesterov, de profesie medic stomatolog, a îmbinat pasiunea pentru medicină cu grija față de familie, sănătate și oameni în general și a creat Vacaju. Totul a pornit de la fiul ei, Patrick, care la vârsta de 6 luni a fost diagnosticat cu alergii alimentare, printre care și la lactate. Toate dragostea și grija pentru Patrick au motivat-o și au facut-o să înțeleagă nevoia tuturor pentru o alternativă sănătoasă și gustoasă la lapte. A testat multe rețete și multe tipuri de nuci și semințe până a găsit un tip de lapte vegetal gustos pe care copiii să îl îndrăgească iar prietenele ei mămici au fost foarte încântate să vadă că și copiii lor sunt încântați de laptele de caju pe care îl făcea Cristina. Atunci Cristina s-a decis să meargă cu produsele mai departe și să facă demersuri pentru a scoate produsele pe piață și a veni în întâmpinarea mamelor de copii alergici, a celor care vor să aibă un stil de viață sănătos și a tuturor care au nevoie de alternative gustoase la lapte.

Află mai multe despre Cristina – https://www.linkedin.com/in/cristina-nesterov-77229a209/
Află mai multe despre Vacaju – https://vacaju.ro/

Întrebări UPBizz:

Cum te descrii în câteva cuvinte?

Sunt ambițioasă, îmi place să spun lucrurilor pe nume, îmi place să găsesc soluții și să relații cu oamenii.

Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?

Am urmat cursurile facultății de stomatologie. Au fost 6 ani grei, cu multe examene și multe noțiuni. Am reușit să mă și implic și ca și voluntar în Liga Studenților la medicină dentară. Am organizat congrese, schimburi studențești, chiar și simulări ale examenului de admitere.

De ce antreprenor și nu salariat?

Niciodată nu a fost un scop al meu să fiu antreprenor. Dar am ales facultatea de stomatologie pentru că am considerat că meseria de stomatolog îmi poate da flexibilitate în ajustarea programului după nevoile mele.

Același lucru îl simt și acum ca și antreprenor. Orele de muncă sunt mai multe, mult mai multe decât atunci când ești angajat. Dar le poți structura după nevoi și împărți așa cum crezi sau cum ai nevoie.

A fi salariat vine cu multe avantaje și stabilitate. Antreprenoriatul este cam opusul stabilității dar are și el avantajele lui. Cred că fiecare trebuie să se îndrepte către ceea ce i se potrivește.

Cum ai ales idea de afacere?

Vacaju a plecat de la o nevoie. Fiul meu cel mare, Patrick, a fost diagnosticat cu alergie la proteina din laptele de vacă, ou, gluten și alune de pădure la doar 6 luni. În acel moment viața noastră s-a schimbat și tot ce știam ca și obicei alimentar a trebuie să se schimbe instant. Au fost schimbări pe care a trebuit să le fac chiar în stilul meu de viață, nu doar în al lui. Toți anii care au urmat au venit cu acumulare de informații pe care le-am putut translatat în proiectul numit Vacaju în momentul în care am decis că ar fi contribuție prezența acestor produse pe piață.

Care au fost riscurile asumate la început?

Asumarea investiției în amenajarea spațiului și construirea brandului Vacaju. În plus, venind dintr-un alt domeniu, totul a fost nou pentru mine. Fiecare pas a venit ca o provocare care mi-a dat experieță în acest nou domeniu în care activez.

Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?

Familia mea mi-a fost și îmi este mentor. Am învățat multe de la părinții mei și tot ce au construit în toți anii de muncă. Tatăl meu mă consiliază pe partea de business, sora mea mă consiliază pe partea de sustenabilitate și branding, mama mea mă ajută cu suport moral, emoțional și cu copiii atunci când eu sunt ocupată la laborator. Soțul meu a fost și el alături de mine în toată această perioadă și mă sprijină în acest proiect, având încredere în mine și bucurându-se de faptul că fac ceva ce îmi place.

Ce era diferit după primul an de business?

Suntem încă în primul an de la lansare. Au trecut abia 8 luni de când am ieșit pe piață și încă mai sunt multe de făcut. Produsele au fost foarte bine primite de publicul nostru și sunt foarte apreciate de cei care văd și știu să recunoască produse de calitate. Lumea încă descoperă produsele noastre și încă stabilim colaborări cu magazine din București și din țară. Este ca un rollercoaster de evenimente și fiecare zi este diferită de ziua precedentă. Am învățat cât de important este să fii adaptabil și spontan, mai ales în vremurile pe care le trăim.

Care a fost investiția inițială?

Investiția inițială a fost în jur de 50.000 de euro. Am ales să facem o investiție minimă pentru început și să investim treptat în creșterea capacității de producție în funcție de piață și de interesul pentru produsele Vacaju.

Ce înseamnă un eșec în afaceri?

Nu cred în eșecuri deși anxitatea și frica de eșec sunt prezente în viața mea. Învăț să le gestionez și să fiu obiectivă. Văd fiecare așa zis eșec ca pe o lecție din care am ceva de învățat și văd care este partea bună din acel eveniment.

Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.

Atunci când vrei să lansezi o afacere cred că ideea este foarte importantă. Produsul și mai ales cui te adresezi. Mai departe odată demarat proiectul unele lucruri încep să apară și să se așeze de la sine. Cred că cel mai important lucru ca antreprenor este să înțelegi că nu poți controla tot, să înțelegi că este important să ai răbdare și să iei fiecare pas mic pe rând. Unele lucruri pot părea compleșitoare uneori, pot părea ca un munte care vine peste tine. Dar odată ce pleci pas cu pas și te concentrezi doar pe fiecare pas în parte, muntele devine mai mic iar rezultate încep să se vadă ușor ușor.

Curiozități studenți UPB:

 1. Adrian-– Facultatea de Automatică și Calculatoare – Anul II

Care a fost pe scurt strategia de promovare pentru produsele vegane?

Produsele Vacaju le promovăm ca ceea ce sunt, alimente sănătoase. Ele se adresează celor care înțeleg că schimbarea vine din interior și doar investind în sănătatea noastră putem să ne garantăm o viață sănătoasă și să prevenim bolile care ne dau de furcă în secolul acesta.

Vrem să creem o comunitate, să fim alături de clienții noștri și să creștem împreună.

2. Tudor – Facultatea de Inginerie Electrică – Master Anul II

Care a fost investiția în business? Ai obținut finanțări?

Proiectul a fost construit din fonduri proprii. Investiția momentan se ridică la suma de 60.000 de euro. Am decis să facem o investiție minimă pentru început, să avem o linie de producție mică, artizanală. Astfel putem controla foarte bine calitatea produselor și putem crește treptat în funcție de cerere.

Ne dorim să accesăm și finanțări pe viitor și să reușim să ajungem cu produsele Vacaju în marile magazine din România.

3. Maria-Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor Anul II

Care este publicul țintă? Produsele par destul de scumpe…

Vacaju este un brand local, mic, cu materie primă de foarte bună calitate, organică, aleasă cu mare atenție. Fiecare aspect al brandului contribuie la prețul produselor. Atunci când produci la scară mică totul costă mai mult: materia primă, ambalajele, etichetele. Industria este structurată în așa fel încât producătorii mici nu sunt favorizați. Dar asta nu m-a împiedicat să merg mai departe. Este foarte important pentru mine să păstrăm calitatea cu care ne-am obișnuit până acum cumpărătorii.

Poate în facultate nu vedeam lucrurile așa dar acum înțeleg că este mai important să alegem să învestim în sănătatea nostră decât în bunuri materiale: genți, mașini, haine de lux. Nu va trece mult până când acolo se va vedea acest lucru, în ce alegem să punem în corpul nostru, în mâncare de calitate, să învestim în noi. Să avem grijă să avem un corp și o minte sănătoasă.

Mulțumesc.